Krisberedskap för arkivarier
Målgrupp
Kostnad
Datum & Tid
Plats
Sista anmälningsdag
Under de senaste åren har utvecklingen i världen aktualiserat frågan om krisberedskap. Kriget i Ukraina och IT-attacker mot myndigheter och företag är två exempel på scenarion som nu är verklighet. Hoten och riskerna som finns i vår omvärld har gjort att det har blivit viktigare än någonsin att skydda våra informationstillgångar.
Hur planerar man för oförutsedda händelser som försätter verksamheten i en krissituation? Vi går igenom hur man som arkivarie kan arbeta före, under och efter en kris. Vi tittar på hur man tar fram mallar och checklistor och vad de ska innehålla. Vi arbetar tillsammans och diskuterar era frågor.
Skicka gärna in frågor på förhand som vi kan diskutera.
Innehåll:
- Hur kan man förbereda sig på en kris?
- Vad behöver man tänka på under och efter en kris?
- Vilka mallar och checklistor behöver man ta fram?
Anmälan
Avbokningsregler
• Fakturering sker vid anmälan till kursen
• Senast en vecka före kursen kan avbokning ske, varvid kursavgiften kan användas för ombokning till senare kurs. Om du istället önskar att få återbetalning av pengar gäller följande:
• Vid avbokning minst 1 vecka före kursstart återbetalas 50% av kursavgiften.
• Vid avbokning mindre än 1 vecka före kursstart utgår inte någon återbetalning