Arkivarie som tjänst – passar både stora och små

Vi erbjuder en ny tjänst för både större och mindre organisationer som är i behov av kompetensen utan att behöva rekrytera.

Evvi, en av de arkivarier som våra kunder får möta när samarbetet startar, berättar; vår nya tjänst passar egentligen alla organisationer, oavsett om de är stora eller små. Tjänsten anpassas och lösningen är skalbar. En mindre organisation utan en utbildad arkivarie kan många gånger behöva stöd, råd och i behov av ett bollplank eller kanske är det flera arkivarier som inte kan enas om hur vissa lagar ska tolkas?

Numer har Evvi en gedigen erfarenhet som arkivarie och är en av de ansvariga för utformningen av tjänsten. Men hon upptäckte tidigt i sin roll som arkivarie att många problem och utmaningar som dyker upp, fort kan bli komplexa frågor och det är lätt att köra fast. Många organisationer står utan en arkivarie, eller att det finns behov av stöd vid vissa punktinsatser. Det är här ArkivIT kan hjälpa till med en anpassningsbar lösning. 

Hur går det till när ni startar upp ett nytt samarbete?
Vi inleder alltid samarbetet med en workshop där kunden tillsammans med en av våra konsulter går igenom behov, nuläge, önskemål eller verksamhetens utveckling. Efter genomförd workshop återkommer vi med en handlingsplan där vi lyfter de utmaningar som finns.

Vad kan man förvänta sig för stöd under samarbetets gång?
Med Arkivarie som tjänst får ni tillgång till råd och stöd hela året av experter inom arkiv- och informationshantering, och det är en av fördelarna säger Evvi. Vi utgår från era specifika behov och utmaningar och kan leverera en tjänst oberoende av ledighet, sjukdom och semestrar. För dig som kund innebär det att du alltid får hjälp när du som bäst behöver den.

Vårt erbjudande – Arkivarie som tjänst

I samband med att vi expanderar och finns på fler orter i Sverige lanserar vi nu även Arkivarie som tjänst. Det innebär att kunden kan ha tillgång till en arkivarie som kan utföra vissa punktinsatser hos kund när så behövs men även finnas på distans som stöd och rådgivare under den period man anlitar ArkivIT, detta får kunden till en fast månadskostnad vilket gör att man på förhand vet vad tjänsten kommer att kosta och kan undvika att kostnader drar iväg som det ibland kan göra vid resurskonsultuppdrag.

En stor fördel med detta upplägg är att man som kund får tillgång till ArkivIT:s samlade kompetens inom Arkiv- och informationshantering med en grupp konsulter med lång erfarenhet och bred kompetens inom området. Våra konsulter har ett helikopterperspektiv och kan snabbt fånga upp eventuella förbättringsområden inom exempelvis informationssäkerhet, dataskyddslagstiftning och digitalisering.

För konsulten innebär det en utvecklande och utmanande roll då man ställs inför nya situationer hos olika verksamheter och har möjlighet att tillämpa tidigare förvärvad kunskap där den som bäst behövs. Man får dessutom tillhöra ett av de ledande konsultbolagen inom Arkiv- och informationshantering med stor gemenskap och kontinuerlig kompetensutveckling. 

För mer information om arkivarier runtom i landet och Arkivarie som tjänst, kan du som kund eller konsult kontakta Paloma Carroza. 

Mobil: 0760-51 85 44
Mail: paloma.carroza@arkivit.se

Fler nyheter

Cookie notice
ArkivIT.se använder sig av cookies. Om du inte vill att vi använder cookies vid ditt besök kan du när som helst ändra inställningar för cookies i din webbläsare.